29 augusti, 2005

Dagens offer

Tydligen ska man tycka synd om Gunilla i dagens nätupplaga av Expressen.
Bildtexten lyder "Gunilla Lignell missbrukar fet mat - men får ingen hjälp av vården."
Senare i artikeln står dock att läsa "Det enda Gunilla Lignell blir erbjuden är en magsäcksoperation. Men den vill hon inte låta göra."

Eeh...?
Att bli erbjuden den effektivaste lösningen för viktminskning (förutom att ta sig själv i kragen då...) räknas tydligen inte. Undrar vad det är för vård hon förväntar sig och med vilken rätt hon tycker sig kunna fnysa åt den som bjuds? Att en läkare varit ärlig om risken som alla operationer innebär och vägt det mot de stora riskerna med att vara sjukligt överviktigt framhålls som argument MOT det livräddande ingreppet!

Det är nästan lite svårt att tycka synd om Gunilla när läkarvetenskapens bästa lösning på hennes självskapade problem helt enkelt inte duger...

2 Comments:

Blogger Wille said...

"Det enda Gunilla Lignell blir erbjuden är en magsäcksoperation. Men den vill hon inte låta göra."

"Hjälp mig, det är så synd om mig!
Vadå? Måste jag göra något själv också när ni ska hjälpa mig? Dra åt helvete, jag vill äta 5 påsar chips om dagen men se ut som en supermodell, det är min rättighet, annars är jag jätte kränkt."

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, oj, vilken sjukt kass sida, att ni ens tillåts existera..*gäsp

12:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home