20 september, 2005

Sanningssägare

Varför i hela fridens namn är det så att när en socialdemokratisk minister för en gångs skull råkar kläcka ur sig något vettigt eller sant så blir det ett herrans liv?
Polisen är slö! Jag skulle vilja höra en enda röst som kan motbevisa det påståendet. Förvisso delar jag inte Bosses indignation över att polisen inte prioriterar spelautomatskontroller, men slöa är de ofrånkomligen. Via Libertarian in Room 101 tipsades jag för en tid sen om detta exempel.

Björn Rosengren hade lika rätt i att Norge är en Sovjetstat. Visserligen i sällskap med fler länder som hemmablinda Rosengren missade helt... Men liv blev det, med påföljande avbön och krav på avgång.

Det bra att sossetoppar avslöjas som de falska hycklare de är, som inte vågar stå för sina åsikter i raka intervjuer. Kritisera hellre detta och härskarklassens andra uppenbara brister.
Diskutera gärna polisens inkompetens och det förlegade med politisering och nationalism.
Att kräva ursäkter och förfasas över uttalanden som är kärnfulla och korrekta är bara fjantigt.

------------------------------------
UPDATE: Nu ser jag att röster ur vinkeln jag efterlyste börjar göra sig hörda. Från löpsedeln på TV4's hemsida: "Många håller med Ringholm men själv ber han om ursäkt", "Leif GW Persson håller med Ringholm" och "Oppositionen kritisk mot Ringholms hyckleri"
Bra!