31 maj, 2006

Men tänk på barnen!

De outgrundligt onda företagen skyr inga medel för att förstöra våra barns hjärnor och tänder. Man drar sig inte ens för att använda seriefigurer, datorspel och sagor på det där "internet" för att locka till konsumtion av dekadenta onyttigheter!!!
Som väl är tar nu det "partipolitiskt obunda" Sveriges Konsumentråd itu med detta och anmäler ett par av de värsta skurkarna till KO: Reklam till barn på webben KO-anmäls

Eftersom alla vet att barn är dumma i huvudet får de under inga omständigheter under sina första 18 levnadsår utsättas för annan yttre påverkan än (s)vt's barn- och ungdomsprogram och (s)kolans ansvarsfulla fostran.
Efter 18 år i skyddad verkstad utvecklar de naturligt en sund skepsis till positiva reklambudskap och blir bättre lämpade att genomskåda reklamens orimliga utfästelser.

Tack Sveriges Konsumentråd för att ni tänker åt barnen!